What would You do if You knew You could not fail?

tirsdag den 28. september 2010

We're Irish, we drink

"We're Irish, we don't need an excuse to drink"
Det er en typisk kommentar her på den grønne ø, og jeg skal lige love for, at hvert et ord er sandt. Der er altid fyldt på pubberne selv på den kedeligste tirsdag og på en hellige søndag, og efter en hjerteoperation er en taxichaufførs største bekymring, hvornår han mon kan drikke en Guiness igen (og det er sandt).
Alligevel var der en del mere liv i byen, da Frans og jeg i torsdags var ude og fejre Arthur's Day. Arthur er manden, som opfandt Guiness, og sidste år, hvor han ville være fyldt 200 år, besluttede Guiness sig for at indføre Arthur's Day (klogt tænkt).
Det var vældig hyggeligt, og der røg da også en del indenbors, selvom arbejdet kaldte dagen efter. Men for mine arbejdskollegaer, som vi fulgtes med, var det her egentlig bare en almindelig torsdag (og ja, de er alle ældre en mig). Faktisk synes de, at det er os danskere, der er meget mærkelige, for som en af dem spurgte, efter jeg havde fortalt at vi ikke sådan går i byen i hverdagen i Danmark: "But what do you do to entertain yourselves during the week then?" Hmm, ja hvad laver vi egentlig? Slapper af, hygger med familien, ser tv, læser what ever, der ikke indeholder den alkohol, som vi som regel har indtaget rigeligt af i weekenden.
Men jeg må nok hellere vænne mig til det, for det er nok ikke sidste gang, jeg skal på arbejde med tømmermænd herovre!

Så CHEERS!

1 kommentar:

  1. Nåååår, man er ved at falde til i det Irske. Godt det ikke er mig der skal møde bagstiv på jobbet, det bliver sådanne nogle lange lange arbejdsdage.
    Men det lyder til at i har det bravt med mr.Guiness,som jeg kan forstå er en vigtig del af en ægte "Irish"
    Kan godt lide de lokale kommentar du har refereret

    SvarSlet