What would You do if You knew You could not fail?

mandag den 23. august 2010

Arbejdsløs - helvede eller paradis

Som de fleste nok ved, så behøver jeg ikke bekymre mig om arbejde mere, da jeg allerede har været så heldig at få en praktikplads. Hele fredagen var mit ansigt et stort påklistret smil, for hvor heldig har man lige lov til at være.
Og jeg havde faktik brug for lidt held, for på trods af jeg kun har været her - altså været arbejdsløs i et par uger - så var jeg næsten allerede ved at gå til af kedsomhed. Jeg har altid tænkt, at jeg ville være typen, som ville trives som hjemmegående og være en "happy housewife", men meget hurtigt forvandlede jeg mig til en "desperate housewife", og hvis man tænker over det, er det jo faktisk ganske mærkeligt. For i et helt nyt land burde det da være et paradis at være arbejdsløs og ikke et helvede - altså lige bortset fra de manglende penge.
Jeg befinder mig i helt nye omgivelser og burde nyde og udnytte min tilværelse til at undersøge hver en afkrog, finde alle de hyggelige steder og bare nyde hver en time af dette fantastiske eventyr.
Men jeg vil bare så gerne ud og møde nogle mennesker, føle at jeg har noget at stå op til hver dag. Og det har jeg heldigvis nu, så den sidste uges tid som arbejdsløs skal bare nydes. Får faktisk helt stress over alt det, jeg gerne vil nå, inden jeg starter på jobbet!

Det er hårdt at være arbejdsløs, på mange måder.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar